تبلیغات بنری
درج تبلیغات بنری
.
خرید بک لینک شرکت نرم افزاری عارف رایانه ویکیوز

مطالب مرتبط با روانشناسی

نرم افزار مطب

نوشته تصادفي

تبلیغات متنی

برچسب های پرکاربرد

بهترین عکس های دیدنی دنیا تصاوير ديدني و خنده دار تصاویر دیدنی های جهان تصاویر دیدنی و خنده دار ایرانی خبر جدید عکس از دیدنی های دنیا عکس جالب دیدنی و خنده دار عکس دیدنی ایران عکس دیدنی جالب عکس دیدنی جدید عکس دیدنی دنیا عکس دیدنی ها عکس دیدنی های جهان عکس دیدنی و جالب جدید عکس دیدنی و خنده دار ایرانی عکس دیدنی و خنده دار جدید عکس مکان های دیدنی دنیا عکسهاي ديدني و جالب عکسهاي ديدني و خنده دار عکسهای دیدنی جالب و خنده دار عکس های دیدنی روز دنیا عکسهای دیدنی و جالب عکسهای دیدنی و جالب از حیوانات عکسهای دیدنی و جالب ایرانی عکسهای دیدنی و جالب جدید عکسهای دیدنی و جالب دنیا عکسهای دیدنی و جالب روز عکس های دیدنی و خنده دار از ایران عکسهای دیدنی و خنده دار ایرانی عکس های دیدنی و خنده دار ورزشی

۷ گام مهم برای مقابله با استرس امتحان

آسان طب » روانشناسی » ۷ گام مهم برای مقابله با استرس امتحان

برای غلبه بر استرس امتحان برنامه ریزی را فراموش نکنید. برنامه ریزی ترمی ، هفتگی و یک روز قبل امتحان. دوره صحیح دروس شب امتحان خیلی مهم است. هیچ وقت خواندن درستان را شب امتحان نیندازید. شک نکنید که استرس میگیرد.

راههای غلبه بر استرس امتحان متنوع است . شما باید این گامها را برای مقابله با استرس امتحان انجام دهید. در این پست از مجله اینترنتی زیگیل ۷ گام اصلی برای مقابله با استرس را برایتان بیان میکنیم .

گام اول برای غلبه بر استرس امتحان : برنامه‌ریزی

برای غلبه بر استرس امتحان برنامه ریزی را فراموش نکنید. برنامه ریزی ترمی ، هفتگی و یک روز قبل امتحان. دوره صحیح دروس شب امتحان خیلی مهم است. هیچ وقت خواندن درستان را شب امتحان نیندازید. شک نکنید که استرس میگیرد. شب امتحان مخصوص دوره کردن است. به گزارش پژوهشگران در یک جدول زمان‌بندی صحیح باید دقت کافی به استراحت و تفریح هم بکنیم. در چنین برنامه‌ای مواردی که باید روز قبل از امتحان دوره شوند،را بنویسید و سپس بر اساس شدت سختی مرتب می‌شوند.

مطمین باشید در این صورت شما مدت زمان لازم را برای دوباره خوانی هر موضوع در نظر می‌گیرید و می‌توانید زمان‌بندی درستی را انجام دهید. حتی اگر مطلبی بسیار دشوار است و مدت بسیار طولانی برای یادگیری آن مورد نیاز است، می‌توانیداز خواندن آن صرف‌نظر کنید و به جای آن مطالب آسان‌تر را دوباره خوانی کنید. با این روش احتمال پاسخ دادن به اکثر سوالات بخش‌های ساده بالاتر می‌رود و شما نمره بالاتری کسب خواهید کرد. پس یادتان نرود برنامه ریزی طولانی مدت و کوتاه مدت هر دو برای موفقیت شما ضروری است.

گام دوم برای غلبه بر استرس امتحان : استراحت

استراحت کافی قبل از امتحان بسیار مهم است . مبادا شب امتحان تا دیروقت بیدار باشید و سر جلسه امتحان خوابتان بگیرد ؟ در برنامه‌ریزی برای درس خواندن در روز قبل از امتحان باید فاصله‌های زمانی خاصی برای استراحت کردن در نظر گرفته شود. البته بهتر است فاصله این استراحت‌ها بر اساس سختی یا آسانی مطلب مورد مطالعه تنظیم شود.اما نکته مهم این است که استراحت کردن نباید با فعالیت‌ها پر سر و صدا همراه باشد. منظور استراحت همراه با سکوت است .

گام سوم برای غلبه بر استرس امتحان : خواب‌ راحت

خواب مناسب در ارامش شما تاثیر زیادی دارد . حداقل باید ۷ ساعت خواب کامل داشته باشید . در واقع مهم نیست چه ساعتی می‌خوابید یا چه ساعتی از خواب بیدار می‌شوید. مهم این است که وقتی می‌خواهید مطالب درسی را دوره کنید کاملا هوشیار باشید و تمرکز کافی داشته باشید. سعی کنید یک ساعت قبل از به بستر رفتن دیگر مطالعه نکنید. در ضمن بهتر است به عضلات خود هم استراحت بدهید و فعالیت بدنی شدید هم نکنید.

گام چهارم برای مقابله با استرس امتحان : تغذیه سالم

تغذیه مناسب در افزایش یادگیری و ارامش شما تاثیر زیادی میگذارد . غذاهای پر ویتامین و پروتئین ،میوه و سبزیجات تازه ذهن را فعال میکند و در نتیجه یادگیری شما بهتر میشود و اضطرابتان کاهش می یابد. در ضمن بهتر است دور قهوه، چای و نوشابه‌های گازدار را هم خط بکشید. کافئین موجود در این نوشیدنی‌ها شما را بیدار نگه می‌دارد ولی قدرت به خاطر آوردن مطالب را از شما می‌گیرند. پس مدام شب امتحان کافئین و قهوه نورید . اگر از اول ترم تحصیلی برنامه ریزداتشه باشید اصلا لازم نیست شب ها تا دیروقت بیدار بمانید .

درمان اضطراب با داروهای گیاهی درخانه

.
استرس شب امتحان

استرس شب امتحان

گام پنجم برای مقابله با استرس امتحان : تمرکز فکری

حواس پرتی دشمن موفقیت است . ارامش داشته باشید . فکرات را به هدفتان متمرکز کنید . اگر فکری غیر از درس به سراغتان میاید سریعا در کاغذی بنویسید و بگویید بعد امتحان به ان فکر میکنم . روز قبل از امتحان هر چیز را که باعث حواس‌پرتی می‌شود کاملا کنار بگذارید. توجه به هر اتفاق بزرگی در اطراف باعث از بین رفتن تمرکز شما می‌شود. وقتی تمرکزی روی درس وجود ندارد اضطراب خود به خود به وجود می‌آید.

 گام ششم برای غلبه بر استرس امتحان : مثبت‌اندیشی

همیشه مثبت اندیش باشید . نگویید که وای و… اگر امتحانم را بد بدهم باید چه کنم . اگر سوالات از فلان جا بیاید چه کنم و …  همیشه به چیزهای خوب فکر کنید . حتی در سر جلسه امتحان اگر سوال اول را بلد نبودید بگویید مشکلی نیست سوال بعدی حتما اسان است .  در ضمن وقتی کل سوال ها تمام شد مجددا بر میگردم و روی این سوال بیشتر فکر میکنم . همیشه با افراد مثبت اندیش و قوی رفت و امد کنید .

 گام اول برای غلبه بر استرس امتحان : آرامش

ارامش قبل امتحان بسیار مهم است . مدام با خود بگویید من تلاشم را کرده ام پس موفق می شوم . خودتان با استرس مبارزه کنید . قبل از دوره کردن هر مطلب جدید نفس عمیق بکشید و سعی کنید ذهن خود را از هر فکر دیگری پاک کنید. در ضمن در پایان جدول زمان‌بندی که برای خود تهیه کرده‌اید زمانی را برای قدم زدن در هوای آزاد در نظر بگیرید. این کار باعث می‌شود قبل از امتحان فردا احساس آرامش عمیقی به شما دست دهد. لازم نیست تا دو دقیقه قبل امتحان کتاب در دستان شما باشد .

# # # # # # #

مطالب پیشنهادی

درمان اضطراب با داروهای گیاهی درخانه

درمان بی میلی جنسی

تعریف و درمان بی میلی جنسی یا سرد مزاجی

۲۵ مورد از فواید کتاب برای کودکان

۱۲ سوال برای تست ریسک پذیری با پاسخ

پربازدید های روانشناسی

نظرات شما