گزيده اخبار
03 Dec 2016 - شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵
کد :2010 ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ 126 دسته : سلامت خانم بخشی

میوه انبه دارای فیبر و آب فراوانی است. در نتیجه مصرف این میوه به پیشگیری از یبوست کمک زیادی می کند. برای تقویت موهایتان از انبه استفاده کنید. چون میوه انبه دارای ویتامین A یعنی ماده مغذی مورد نیاز در تامین چربی پوست است .

خواص انبه و خاصیت انبه و فواید انبه چیست ؟

خواص انبه برای سلامتی ، بیماریها ، پوست و مو بیشمار است . در مجله اینترنتی زیگیل برخی خواص انبه را برایتان بیان میکنیم. برخی از خواص انبه شامل تقویت پوست و شفافیت آن ، کاهش خطر اختلالات نابینایی مرتبط با شبکیه چشم، کاهش خطر ابتلا به سرطان روده، بهبود در هضم غذا و حتی حفظ سلامت استخوان‌ها است.

آشنایی با خواص انبه یا خاصیت انبه یا فواید انبه

انبه خواص زیادی دارد . اگر میخواهید سالم بمانید ، وزن مناسبی داشته باشید و پوست و مویتان تقویت شود، انبه را فراموش نکنید.

خواص انبه : گوارش 

یکی از خواص انبه سلامتی دستگاه گوارش است. به گزارش مجله اینترنتی زیگیل ، میوه انبه دارای فیبر و آب فراوانی است. در نتیجه مصرف این میوه به پیشگیری از یبوست کمک زیادی می کند. همچنین موجب دفع منظم شده و دستگاه گوارشی تان را سالم میکند.

خواص انبه برای بیماری‌های قلبی

یکی از خواص انبه مقابله با بیماریهای قلبی است. میوه انبه دارای فیبر، پتاسیم و ویتامین‌های زیادیست که این مواد مدافعی در برابر ابتلا به بیماری‌های قلبی به شمار می اید. طبق اطلاعات بدست امده افزایش جذب پتاسیم بعلاوه کاهش جذب سدیم از مهمترین تغییرات در برنامه غذاییست که خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را در فرد کاهش خواهد داد.

خواص انبه و فواید انبه و خاصیت انبه

خواص انبه و فواید انبه و خاصیت انبه

خواص انبه برای پوست و مو

برای تقویت موهایتان از انبه استفاده کنید. چون میوه انبه دارای ویتامین A یعنی ماده مغذی مورد نیاز در تامین چربی پوست است .این ویتامین رطوبت موها را هم تامین می‌کند. طبق اطلاعات بدست امده این ویتامین A برای رشد نسوج بدن از جمله پوست و مو ضروری است .

همچنین انبه دارای ویتامین c زیادیست . جالب است بدانید که جذب ویتامین C کافی که با ۱ فنجان انبه در روز تامین میشود، از ملزومات تولید و حفظ کلاژن‌ است . کلاژن ساختار پوست و مو را تشکیل میدهد.

خواص انبه برای زوال شبکیه ناشی از افزایش سن

برای تقویت بینایی چشم از انبه استفاده کنید . انبه دارای آنتی‌اکسیدانی موسوم به زیاکسانتین است. این انتی اکسیدان حائلی در برابر تشعشات نورهای آبی مضر است. همچنین نقش محافظ را برای حفظ سلامت چشم ایفا می‌کند و احتمالا صدمات ناشی از زوال شبکیه را کاهش می دهد.کلا مصرف میوه ها خطر ابتلا و پیشرفت زوال شبکیه ناشی از افزایش سن را بسیار کم می کند.

فواید انبه برای پیشگیری از آسم

میوه انبه بدلیل بتاکاروتین زیادی که دارد برای جلوگیری از آسم مناسب است. خطر پیشرفت آسم در افرادی که مقدار فراوانی از مواد مغذی ویژه‌ای مصرف می‌کنند بسیار پایین است. یکی از این مواد مغذی بتاکاروتین است که در انبه، پاپایا، زردآلو، بروکلی، طالبی، کدو حلوایی و هویج یافت می‌شود.

پیشنهاد زیگیل : خواص شگفت انگیز چای سبز برای سلامتی

فواید انبه برای سلامت استخوان‌ها

انبه دارای ویتامین K زیادی می باشد. اگر ویتامین K به مقدار کافی به بدن نرسد، خطر شکستگی استخوان افزایش می یابد. جذب ویتامین K به میزان کافی با مصرف به موقع میوه‌ها و سبزیجات تامین می‌شود و برای بهبود جذب کلسیم بدن که برای سلامت کامل استخوان‌ها ضروریست، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

خاصیت انبه برای دیابت

طبق بررسی های بدست آمده میزان گلوکز خونِ افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ که از برنامه غذایی حاوی فیبر فراوان پیروی می‌کنند، پایین‌تر بوده و مصرف فیبر فراوان، شاخص قند خون، چربی و میزان انسولین را در افراد دارای دیابت نوع ۲ بهبود می‌بخشد. ۱ فنجان انبه حدودا حاوی ۳ گرم فیبر می‌باشد.

خاصیت انبه برای پیش گیری از سرطان سینه و روده و سایر سرطانها

به گزارش مجله اینترنتی زیگیل ، برنامه غذایی سرشار از بتاکاروتین، یک مدافع در برابر ابتلا به سرطان پروستات است . همچنین باید بدانید که مصرف بتاکاروتین نتایج معکوسی را در پیشرفت سرطان روده سبب می شود.

طبق بررسی های بدست آمده دانشمندانی در دانشگاه اگریلایف تگزاس تاثیر عصاره پلی‌فنول موجود در انبه را در محیط آزمایشگاهی بر روی سرطان روه، سینه، ریه، خون و پروستات بررسی کردند .

آنها به این نتیجه رسیدند که انبه تاثیرات مثبتی بر تمامی انواع سرطان‌ دارد. همچنین انها دریافتند انبه بیشترین تاثیر را بر روی سرطان سینه و روده دارد.

ارزش غذایی انبه

ارزش غذایی میوه انبه بسیار زیاد است . جالب است بداندی که ۱ فنجان انبه خرد شده دارای ۱۰۰ کالری، ۱ گرم پروتئین، ۰.۵ گرم چربی، ۲۵ گرم کربوهیدرات (۲۳ گرم قند و ۳ گرم فیبر)، ۱۰۰٪ ویتامین C مورد نیاز بدن، ۳۵٪ ویتامین A مورد نیاز، ۲۰٪ از فولیت، ۱۰٪ ویتامین ۶B، و ۸٪ از ویتامین K و پتاسیم  می باشد.

همچنین میوه انبه دارای مس، کلسیم و آهن، آنتی‌اکسیدان‌هایی از قبیل زیاکسانتین و بتاکاروتین می باشد . پس مصرف میوه انبه را فراموش نکنید .

نظرات


برای درج تبلیغات متنی، بنری و یا رپرتاژ آگهی در این وب سایت با شماره 09370888727 تماس حاصل فرمائید