تبلیغات بنری
درج تبلیغات بنری
.
خرید بک لینک شرکت نرم افزاری عارف رایانه ویکیوز

مطالب مرتبط با ورزشی

نرم افزار مطب

نوشته تصادفي

تبلیغات متنی

برچسب های پرکاربرد

بهترین عکس های دیدنی دنیا تصاوير ديدني و خنده دار تصاویر دیدنی های جهان تصاویر دیدنی و خنده دار ایرانی خبر جدید عکس از دیدنی های دنیا عکس جالب دیدنی و خنده دار عکس دیدنی ایران عکس دیدنی جالب عکس دیدنی جدید عکس دیدنی دنیا عکس دیدنی ها عکس دیدنی های جهان عکس دیدنی و جالب جدید عکس دیدنی و خنده دار ایرانی عکس دیدنی و خنده دار جدید عکس مکان های دیدنی دنیا عکسهاي ديدني و جالب عکسهاي ديدني و خنده دار عکسهای دیدنی جالب و خنده دار عکس های دیدنی روز دنیا عکسهای دیدنی و جالب عکسهای دیدنی و جالب از حیوانات عکسهای دیدنی و جالب ایرانی عکسهای دیدنی و جالب جدید عکسهای دیدنی و جالب دنیا عکسهای دیدنی و جالب روز عکس های دیدنی و خنده دار از ایران عکسهای دیدنی و خنده دار ایرانی عکس های دیدنی و خنده دار ورزشی

فواید و آموزش تصویری نرمش قبل از ورزش

آسان طب » اخبار روز » ورزشی » فواید و آموزش تصویری نرمش قبل از ورزش

بدیهی است هر ورزشکار باید قبل از شروع فعالیت اصلی خود بدن را گرم نموده تا آنرا جهت اجرای حرکات بسیارمشکل و پیچیده آماده سازد. لذا در انجام تمرینات ( اختصاصی یا عمومی) باید ابتدا بدن را کاملا و بصورت اختصاصی گرم نمود.

بدیهی است هر ورزشکار باید قبل از شروع فعالیت اصلی خود بدن را گرم نموده تا آنرا جهت اجرای حرکات بسیارمشکل و پیچیده آماده سازد. لذا در انجام تمرینات ( اختصاصی یا عمومی) باید ابتدا بدن را کاملا و بصورت اختصاصی گرم نمود.

اهداف و فواید نرمش قبل از ورزش

۱-  بالابردن ضربان قلب (به منظور اکسیژن رسانی بهتر و دفع مواد زاید)

۲ – بالارفتن حرارت بدن

۳ – بالارفتن سطح آمادگی عضلات

۴– حفاظت لیگامنت ها و تاندونها جهت جلوگیری از آسیب دیدگی ها درحرکات شدید

۵- بالارفتن تعداد تنفس

مراحل نرمش قبل از ورزش

۱- حرکات کششی آرام (تاقبل ازرسیدن به آستانه درد عضلات)

۲- غالبا با حرکات کششی ایستا شروع شده و با حرکات کششی پویا و یا PNFخاتمه می یابد.

۳- حرکات چرخش مفاصل ( درهوای سرد مفاصل بزرگتر که غالبا در قسمت تحتانی بدن قراردارند و درهوای گرم از مفاصل کوچکتر که در قسمت فوقانی قراردارند شروع می شود – یعنی درسرما از پایین به بالا مفاصل بدن را مورد چرخش قرارمی دهیم و درگرما بالعکس )

۴- حرکات پرشی و همراه با جهش بصورت درجا و آرام (جاگینک )

۵- دویدن آرام به منظورافزایش ضربان قلب و تعداد تنفس

۶- اجرای حرکات اختصاصی ورزش مورد نظر بصورت آرام (به منظورآمادگی اجراهای مشکل تر) البته دربین مربیان سطوح بالا این روند تغییراتی را دربردارد.

برخی به اجرای چند حرکت درجا، یا دویدن آرام قبل ازحرکات کششی عقیده دارند و درحال حاضر برخی مربیان حرکات ریتمیک (همراه باآهنگ ) را در برنامه گرم کردن عمومی خود قرارمی دهند .

برخی نیز اجرای حرکات ورزش اصلی بصورت بسیار آرام را توصیه می کنند (پیرو اصل ویژگی تمرین ).در هرحال با هر روش که برنامه گرم کردن انجام شود. باید اهداف ذکرشده را دربرداشته باشد وگرنه از کیفیت مطلوب برخوردار نخواهد بود و احتمال آسیب دیدگی ورزشکاربالاخواهد رفت .

اصول نرمش قبل از ورزش

یعنی:

۱- حرکات از ساده به پیچیده باشند(ازنظر نوع حرکت)

۲- از آرام به سریع اجراشوند (در نرمشها نباید هیچگونه سرعت و عجله ای را بکاربرد)

۳- حرکات از راحت به سخت طرح و اجراشوند (از نظرمصرف انرژی و اصل اضافه بار)

۴- حرکات آماده سازی مشابه حرکات اصلی ورزش مورد نظر باشند (اصل مهم تمرین)

۵- اصل تفاوت فردی درنظر گرفته شود(یک تمرین ممکن است برای فردی بسیار راحت و همان تمرین برای فردی دیگر سخت باشد)

۶- اصل تنوع رعایت شود ( تنوع درتمرین میزان علاقه فرد را به اجرا بالامیبرد)

۷- اصل اعتدال(رعایت اعتدال در تمرینات راز بزرگ موفقیت طولانی و پایدار است)

آموزش تصویری نرمش قبل از ورزش

 آموزش تصویری نرمش قبل از ورزش

آموزش تصویری نرمش قبل از ورزش

 آموزش تصویری نرمش قبل از ورزش

آموزش تصویری نرمش قبل از ورزش

 آموزش تصویری نرمش قبل از ورزش

آموزش تصویری نرمش قبل از ورزش


# # # # # # # # # # # #

مطالب پیشنهادی

اورست و پیر زن ۷۳ ساله !

ورزش برا لاغری شکم

معرفی چند ورزش برا لاغری شکم و پهلو

ورزش جلوگیری از افتادگی گونه کدام است

شغل دوم مزدک میرزایی

پربازدید های ورزشی

نظرات شما