مطالب مرتبط با آشپزی و تغذیه

نرم افزار مطب

نوشته تصادفي

تبلیغات متنی

برچسب های پرکاربرد

بهترین عکس های دیدنی دنیا تصاوير ديدني و خنده دار تصاویر دیدنی های جهان تصاویر دیدنی و خنده دار ایرانی خبر جدید عکس از دیدنی های دنیا عکس جالب دیدنی و خنده دار عکس دیدنی ایران عکس دیدنی جالب عکس دیدنی جدید عکس دیدنی دنیا عکس دیدنی ها عکس دیدنی های جهان عکس دیدنی و جالب جدید عکس دیدنی و خنده دار ایرانی عکس دیدنی و خنده دار جدید عکس مکان های دیدنی دنیا عکسهاي ديدني و جالب عکسهاي ديدني و خنده دار عکسهای دیدنی جالب و خنده دار عکس های دیدنی روز دنیا عکسهای دیدنی و جالب عکسهای دیدنی و جالب از حیوانات عکسهای دیدنی و جالب ایرانی عکسهای دیدنی و جالب جدید عکسهای دیدنی و جالب دنیا عکسهای دیدنی و جالب روز عکس های دیدنی و خنده دار از ایران عکسهای دیدنی و خنده دار ایرانی عکس های دیدنی و خنده دار ورزشی

خواص انجیر و انواع انجیر و مواد مغذی آن

مجله اینترنتی زیگیل » آشپزی و تغذیه » خواص انجیر و انواع انجیر و مواد مغذی آن

از خواص انجیر میتوان به درمان یبوست اشاره کرد. اگر یبوست دارید حتما انجیر تازه یا انجیر خشک شده (در اب کمی خیس شود) میل کنید. انجیر طبیعتی گرم دارد. از دیگر خواص انجیر افزایش تعرق بدن است. انجیر با توجه به نوع بافت و رنگ دارای 150 نوع می‌‌باشد.

شاید باورتان نشود که انجیر بخاطر فواید زیادی که دارد به عنوان یک گیاه دارویی شناخته شده است. خواص انجیر برای سلامتی بی نظیر است. همچنین انواع انجیر حدودا به ۱۵۰ نوع میرسد. انجیر دارای انواع قند ، ویتامین و .. می باشد و برای سلامتی انسان فواید زیادی دارد. در این مقاله درباره خواص انجیر و انواع انجیر و مواد مغذی آن مطالبی را در اختیارتان قرار میدهیم.

Black Mission: نوع دیگری از انوع انجیر است که رنگ آن بادمجانی (سیاه-بنفش) و بخش داخلی آن صورتی رنگ است.

Kadota: رنگ آن سبز و بخش داخلی آن متمایل به رنگ ارغوانی است.

مواد مغذی انجیر – ترکیبات موجود در انجیر

در جدول زیر ترکیبات موجود در انجیر تازه و خشک ( حدود ۱۰۰ گرم ) را برایتان گرداوری کرده ایم :

ماده مغذی                       انجیر تازه                       انجیر خشک

سدیم (میلی‌گرم)                               ۵۷                                       ۶۲

پتاسیم (میلی‌گرم)                             ۸۹۰                                      ۹۷۱

کلسیم (میلی‌گرم)                            ۲۳۰                                      ۲۵۰

فسفر (میلی‌گرم)                                ۸۲                                        ۸۹

آهن (میلی‌گرم)                                 ۳.۹                                      ۴. ۲

منیزیم (میلی‌گرم)                              ۷۳                                        ۸۰

فروکتوز (گرم)                                  ۲۰. ۸                                      ۲۲. ۷

انرژی (کیلوکالری)                            ۲۰۹                                       ۲۲۷

کربوهیدرات (گرم)                         ۴۸. ۶                                    ۵۲. ۹

فیبر (گرم)                                     ۱۱. ۴                                     ۱۲. ۴

قند کل (گرم)                                ۴۸. ۶                                     ۵۲. ۹

ویتامین A (میکروگرم)                       ۱۰                                       ۱۱

معادل کاروتنها (میکروگرم)                ۵۹                                       ۶۴

ویتامین سی                                        ۱                                         ۱


# # # # # # # # #

مطالب پیشنهادی

سبوس بخورید و از یبوست دوری کنید

چای سبز,ضامن سلامتی در برابر آلزایمر

روش جایگزینی استروژن از درمان علائم یائسگی

طرز تهیه لیموناد هندوانه

طرز تهیه لیموناد هندوانه برای شب یلدا

پربازدید های آشپزی و تغذیه , اخبار روز , سلامت

نظرات شما